lørdag 29. mai 2010

Havari med en Cirrus i Sirdal

Ulykken ble meldt til HRS-S litt over kl 19 i går. Hendelsesforløpet er ukjent, men flyets fører utløste den såkalte anti spin chuten slik at det da ble hengende under en fallskjerm lik bildet. Teknisk, ising, what have you....Uansett så ble de fire ombordværende observert av Sea Kingen stående ved flyet. De var alle uskadde. Flyet var en Cirrus SR20  med registrering LN-BCD. Bildet er klippet fra Dagbladet. Sjekk denne linken vedr. hva en person mener om maskintypen: http://virginiabeach.injuryboard.com/miscellaneous/critic-raises-questions-over-crash-and-death-rates-of-cirrus-aircraft-in-dead-pilots-dont-liesurprising-fatality-analysis-of-cirrus-parachute-planes-vs-cessna-small-planes.aspx?googleid=262436 
Sjekk også Wikipedi om hvorfor flyet har en slik "ballistic recovery chute": http://en.wikipedia.org/wiki/Cirrus_Design#Cirrus_Parachute_System_.28CAPS.29

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.