tirsdag 18. januar 2011

Aim bækk!

Over finner du i ukronologisk rekkefølge informasjon som har dryppet inn mens jeg har solt meg. På Gran Canaria fant jeg ikke mine tidligere kolleger som flyr SAR der nede. De var på korttidsstasjonering på Fuerteventura. Jeg observerte en DC-4 som var satt på bakken for alltid, en R-44 som slepte et banner, en C-172, en C-206 som slapp fallskjermhoppere, fem F-18 som taxet, en C-130, en Casa 212, en Casa 295 og en Bk 117. Den store luftfartsnyheten her nede er et evt. samarbeid mellom lokale myndigheter og RyanAir. Det er snakk om å gi selskapet store fordeler dersom de oppretter tre baser der nede. Det snakkes om store summer og tusenvis av nye arbeidsplasser. Det flys årlig inn nær 8 millioner turister til øyene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.