lørdag 27. august 2011

In praise of early stewardesses

Fin fotoserie klippet fra BBCTravel akkurat nå. Sjekk serien PanAm som starter opp på TV3 i høst.. Jeg ble en gang skadd av en flyvertinne: Skulle hjem fra Phoenix og fløy Braniff til JFK. Ja, Braniff! En flyvertinne gikk og røkte i midtgangen. Ja, røkte (1968). Hun kom borti en passasjer som skulle passere henne og mistet sigaretten i fanget mitt. Jeg fikk fjernet den, men pådro meg en forbrenning på en finger.....  Jeg skulle fly TAG, et skummelt Angolansk selskap, fra Luanda til London, sånn i 2004. HS spanderte Business Class etter oppdraget som var å fly et helikopter, en Super Puma L2, fra Sola og ned. Vel, på cruising level ramlet et magasinstativ ned. Hun som betjente oss skrittet elegant over bladene som lå der, men viste ikke tegn til å ta dem opp. Glamouren er uansett borte, men det gjelder jobben i cockpit også!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.