fredag 2. desember 2011

The Right Stuff må ihvertfall kunne engelsk


I følge Kyodo News Agency er det nå undersøkelser på gang for å finne årsaken til at en China Eastern tok av fra Kansai Intl. for Shanghai mandag, uten take off clearance. A330`en hadde fått klarering til å taxe til active runway for der å vente på klarering for avgang. Flyet tok imidlertid av uten klarering. China Eastern deltar i undersøkelsen og sier at de vil “further improve the English communication skills of its crew to assure flight safety”.
Undertegnede og mange andre lurer på hvordan alle cockpitsetene skal kunne fylles med kvalifiserte flygere i årene fremover. ICAO skriver at Asia alene vil trenge 229 676 flygere over de neste tyve årene, opp fra 50 344 som var varslet i fjor! ICAO tror at verdensdelen vil bli 9000 flygere i manko hvert av disse årene fordi det bare finnes kapasitet til å trene 5000 flyger i året.
Det siste Flight Intl. har et vedlegg som i sin helhet er viet flygerrekruttering med bl.a. lønninger, arbeidsbetingelser og hvordan det er å leve i Hong Kong.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.