onsdag 30. mai 2012

Lavprisselskaper kommer dårlig ut


Svenske reisende klager mest på lavprisselskapet Ryanair. (Foto: Colourbox.com)

Sakset fra ABC Nyheter i morges

Disse flyselskapene får flest klager

Irske Ryanair topper listen, mens svenske reisende klager nest mest på Norwegian.

Dette kan du klage på

Du kan klage til Flyklagenemnda dersom du og flyselskapet eller flyplassen, eventuelt reisebyrået, ikke blir enige om hvilke rettigheter du har ved forsinkelser, kanselleringer, overbookinger, bortkommet/skadet bagasje og andre forhold som direkte knytter seg til gjennomføringen av flyreisen fra du møter på flyplassen til du har hentet bagasjen, herunder manglende assistanse ved spesielle behov knyttet til bevegelseshemming og som du har gitt flyplassen, flyselskapet eller reisearrangøren beskjed om på forhånd.
Les mer på Flyklagenemndas nettsider
Ødelagte vesker og klær over hele bagasjebåndet, forsinkede piloter og billettproblemer. Dette er ting man helst ikke vil oppleve, men som reisende har klaget på og flyselskapene blitt felt for av svenske Allmänna reklamationsnämnden (ARN).
På forespørsel fra Aftonbladet har ARN, som tilsvarer Transportklagenemnda fly i Norge, laget en oversikt over de selskapene som har fått flest klager og blitt felt flest ganger det siste året.
Øverst på listen havner det irske lavprisselskapet Ryanair, som er klaget inn 127 ganger og felt 75 ganger fra 1. januar 2011 fram til i dag.
På andreplass kommer Norwegian med 116 klager og 66 fellinger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.