mandag 29. juli 2013

Ukjent fly - Sjekk bloggen den 6. juli

 
Fra leder Strand MFK har jeg fått meldingen under. Vi etterlyser begge mer informasjon; hvem fløy maskinen den 6. juli?
 
Hei Per,
 
Fikk henvendelse fra flere hold angående flygende objekt observert 6. juli. Jeg er aktiv i modellflymiljøet i Strand og spørsmålet var om dette kunne være en av våre farkoster?
Jeg så selv maskinen fly over Tau i det aktuelle tidsrommet og vurderte den som litt for stor til å være en FPV eller drone. Dessuten er det ugunstig med motor i snuten på den type farkoster.
Har siden vært bortreist på ferie noen uker og var spent på om det var noen som hadde identifisert objektet. Kan ikke se at noen har funnet ut noe og startet selv et søk på nettet.
Der kom jeg over en maskin som har alle likhetstrekk med den aktuelle farkosten. Den heter Verhees Delta.
Mer informasjon finner du bl.a. her: http://www.verheesengineering.com/gb/delta.html
Jeg startet en liten tråd om saken på vårt lokale klubbforum og der ligger bilde og link til en liten video: http://forum.strand-mfk.org/phpBB3/viewtopic.php?f=1&p=7659#p7659
Prøvde å registrere meg som medlem på bloggen din for å legge inn kommentar direkte der, men fikk opp et eller annet med at en måtte være gruppemedlem osv. - så det gikk ikke.
Spørsmålet nå er hvem som eier maskinen, - antagelig samme person som fløy også, - og hvor opererte den fra?
 
Mvh
Arvid Vastveit
Leder Strand MFK

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.