onsdag 26. mars 2014

OSL - Ny sjef



Øyvind Hasaas ny adm. direktør ved Oslo Lufthavn

Styret ved Oslo lufthavn har ansatt Øyvind Hasaas som ny administrerende direktør.
Hasaas (57) er i dag konsernsjef i solcelle-produsenten REC Solar ASA. Han er siviløkonom og har bred industriell og markedsmessig erfaring fra store internasjonale konsern som REC og Hydro.
Hasaas vil inngå i Avinors konsernledelse og erstatte Nic Nilsen, som i høst varslet at han ønsker å gå av som sjef for Oslo Lufthavn. Hasaas overtar jobben i løpet av august.

- Jeg er svært glad for at vi kan ønske Øyvind velkommen som vår nye administrerende direktør på Oslo Lufthavn. Det har vært viktig for styret å finne en god arvtager etter Nic Nilsen, som har utviklet Oslo lufthavn gjennom 15 år. Øyvind har bred ledererfaring innen store og komplekse organisasjoner i inn og utland hvor viktigheten av sikker og stabil produksjon har stått helt sentralt, sier konsernsjef Dag Falk-Petersen i Avinor AS.
- Jeg ser frem til å overta stafettpinnen i fra Nic Nilsen og å videreutvikle Oslo Lufthavn som en del av Avinor-konsernet. Jeg vil gjøre det jeg kan for å sikre at terminalutbyggingen blir gjennomført på tid og innenfor gjeldende budsjettramme med minst mulige ulemper for brukerne av Oslo Lufthavn i utbyggingsfasen. Videre ser jeg frem til et godt samarbeide med ansatte i Avinor og andre partnere til beste for passasjerene, sier Øyvind Hasaas. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.