tirsdag 30. september 2014

Bokanmeldelse - Bill Bryson: One Summer - America 1927


Langt mellom bokanmeldelsene her på bloggen, men denne må jeg bare få ut: Fy flate så morsomt. Hadde jeg hatt en slik historieforteller, så hadde jeg kanskje lært noe jeg og. Babe Ruth og Lou Gehrig, personer jeg bare har hørt om, blir her visualisert. OK, mye om baseball, men allikevel.
Fly står i fokus og Charles Lindbergh går igjen i hele boken. Og alle de andre galningene som skulle forsøke å komme seg over Atlanteren, begge veier. Bernt Balchen får forøvrig hederlig omtale. Les`an du og! Sjekk amazon.com eller http://tinyurl.com/omsppdh



Dårlig bilde av Spirit of St. Louis på Smithsonian som var under renovering i 1969 da jeg var der første gang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.