mandag 30. mars 2015

SAS - Dårlig service



Sist fredag skulle et følge på fem, inkl. undertegnede, reise fra Sola via OSL til Istanbul. Dagen før hadde det vært snøfall på Gardermoen, noe som førte til store følgeforsinkelser for SAS, men ikke for Norwegian som fløy som normalt. På Sola var det lang kø fredag da vi stilte oss opp kl. 0750 . SAS ga oss brosjyre fra 2004 vedr. passasjerer rettigheter, noe jeg satte pris på selv om det hadde kommet nye regler etter dette. Jeg fant ut grunnen til at SAS var på tilbudssiden; Forbrukerrådet var tilstede og sjekket deres service.
Etter 6 og en halv time var vi fremme ved skranken; må ha vært 200 i kø før oss. Det var tre damer tilstede, men det var plass for fire. Damen i skranken sjekket og sjekket, men fant ingen mulighet for oss før via CPH mandag. Hun ba oss uttrykkelig å sjekke med SAS senere om det var muligheter å returnere et par dager senere enn opprinnelig planlagt siden vi hadde tapt to dager i venting. Vi måtte finne oss i dette.
Vel, i dag sjekket jeg med SAS` på tlf. 05400 og fikk følgende svar. Tyverr, det referansenummeret jeg oppga var en E-bookers sak siden billetten var kjøpt gjennom dem. Jeg viste da til at SAS Sola hadde greid å booke om, da måtte vel SAS sentralt kunne gjøre det samme. Tyverr, det gikk ikke. Jeg viste så til at damen i skranken på Sola hadde uttrykkelig sagt at vi skulle kontakte SAS for å sjekke evt. avbestillingen bla. bla, "Tyverr" sa Malin...... men SAS sviktet oss her. Vi ble iallefall forledet til å tro at dette var grei skuring. Hører gjerne fra SAS om de kan forklare hvorfor det er forskjellige ordninger når en er på flyplassen vs. en telefonhenvendelse. Ser liksom for meg, etter 6 og en halv time: Beklager Gram, du må ringe E-bookers.....

Turkish Stars:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.