lørdag 24. oktober 2015

New York City, here we come.....


Nå gjøres klart for avreise til Big Apple for en ukes opphold. Denne gangen har vi kjøpt NYC card inkl. hop-on hop-off buss og båt. Intrepid er naturligvis med i denne ordningen. Jeg var i NY første gang i 1963 som besetning på SS Stavangerfjord. Jeg rakk tre turer over den sommeren. Samme år gikk den flotte skuta til opphogging. Jeg fikk såpass tid i land at jeg fikk med meg de vanligste severdighetene, inklusive The Rockettes i Radio City Music Hall. Intrepid har noen flytyper som jeg aldri har sett på nært hold. Jeg gleder meg egentlig mest til å se Vigilante og USS Growler, undervannsbåten som ligger fortøyd til en lekter ved hangarskipet. Her står også en BA Concorde, egentlig ganske malplassert oppi det hele selv om den er aldri så vakker. Som du ser av bildet så er det ikke bare USN maskiner som er på museet. Skal se hva jeg får blogget underveis. So long!

Photo: Intrepid Museum

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.