mandag 25. januar 2016

Flyoperativt Forum med solid program

Registrering

Ved å følge linken kan du nå registrere deg til konferansen 11.-13. april på Gardermoen. http://www.fof.aero/index.php/web/article_activity/agenda-flyoperativt-forum-2016



Program

Programmet er nå nesten komplett og ligger på hjemmesiden. Vi satser på samme stil som de siste årene, mandag med spekemat etterfulgt av foredrag. Selve konferansen er tirsdag og onsdag.

 

Walter Schwyzer fra Gulf Air, David Learmount, pensjonist fra Flight Global og Martin Timmons fra Ryanair med i år igjen, og vi har fått NTSB til å komme i år igjen. Det er vi meget godt fornøyd med. Som alltid har vi fokus på trening og safety, i år har vi også flere emner som burde interessere ATC, såvel som andre operative emner. Vi vil ha fokus på SMS og inkluderer i år en presentasjon om Emergency Response og mediahåndtering. Her er noen ytterligere detaljer:

 

Tom Cato Karlsen (Samferdselsdepartementet) og Dai Wittingham (UK Flight Safety Committee) åpner konferansen ved å se på utfordringene i norsk og europeisk luftfart.

David Learmount tar for seg Todays safety landscape.

Capt Walter Schwyzer (Gulfair) vil ta for seg Decision making sett fra et operativt ståsted.

Ms Heather Parker (Transportation Safety Board of Canada TSB), How do we assess Human Factor when investigating accidents?

Philippe Domogala (IFATCA representative), Pilots and controllers facing increased automation: Are we trained properly to recover from a failure and to work without it?

Martin Egerth (Lufthansa Flight Training), Strengthening Leadership skills in the cockpit.

Philippe Domogala (IFATCA representative), TCAS - why 14 years after Überlingen some pilots still manoeuvre against an RA and some controllers still issue instructions during an RA?

An accident, dual engine flameout no restart - again we will have a presentation of a pilot who will share his experience with us.

Robert Sumwalt (NTSB), Managing the aftermath through effective Crisis Communications.

Dai Wittingham (UK Flight Safety Committee), Crew Health after the Germanwings accident.

Vivianne Fonne (Seniorrådgiver flypsykologi FMI), Crew Health - after Germanwings accident, pilot recruitment and tests.

Capt Martin Timmons (Ryanair), SMS – how to improve hazard identification and reduce incidents.

Helge Anonsen (Widerøe), Change Management - are we proactive enough or are we moving too fast?

 

Vi mottok en ePost fra David Learmount der han skrev: «Your speaker programme is particularly strong this year. Previously I have only stayed one night, but I welcome the opportunity to cover both days this time». Vi håper at årets program virker attraktivt og vi ser frem til å se deg på konferansen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.