tirsdag 31. mai 2016

Hvorfor så kaldt i passasjerkabinene?

Fra en leser har jeg mottatt denne. Har du noen forklaring på dette hører jeg gjerne fra deg.
(Red.)


Har du skrevet noe om temperatur i passasjerenes flykabin? Jeg finner det plagsomt at det ofte er så kaldt om bord. Dette gjelder uavhengig av flyselskap (men Finnair er en versting). På korte strekninger betyr ikke dette så mye, men meget plagsomt på transkontinentale reiser. Er det fordi flyselskapene ønsker å spare penger på oppvarming? Hvem bestemmer temperaturen i passasjerkabinen - kabinpersonalet eller kapteinen? Jeg har et par ganger spurt kabinpersonalet om å skru opp temperaturen - men forgjeves. På reiser til/fra tropiske reisemål finner jeg det rett og slett upraktisk at man må ta med vintertøy for å overleve flyturen med helsen i behold. På transkontinentale reiser har jeg som helsearbeider flere ganger observert at flere reisende snufser og hoster mot slutten av flyreisen. Det er meget dumt at flyselskaper påfører sine passasjerer luftveisinfeksjoner.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.